חברים יקרים ואהובים, ברוכים הבאים!

לפרשת תזריע: וְהִקְרִיבוֹ לִפְנֵי ד' וְכִפֶּר עָלֶיהָ וְטָהֲרָה

לכבוד שב"ק פר' תזריע, פרשת החודש תשע"א לפ"ק


ידידי' חביבי' כולכם יודעים שכל הירידה של העולם התחיל בשני דברים, אחת כחוה אכלה מעץ הדעת, ונתנה לאדם הראשון, אבל עוד לא נתגרשו מגן עדן, רק אחר כך כשהקב"ה שאל אותם מה שהי', וחוה היתה צריכה לומר, "רבוש"ע זה הכל אשמתי" וכן אדם הראשון הי' לו לומר "זה אשמתי, אני הייתי צריך להיות יותר טוב", כי אם אמרו כן עדיין היינו בגן עדן ולא נתגרשים משם.

ולכן בפרתשינו, אשה כי תזריע, התיקון בזה שהאם אומרת לבנה, "אני מוכנת לא ללכת לבית המקדש לשבעויים רק בשבילך, אני יכסה עבורך, אני כבר מכסה עכשיו על הכל מה שתעשה בחייך".

כי לפי העץ הדעת אין דבר כזה שאני מכסה עבור השני, אם אחד עושה לא טוב אז הוא יתקן בעצמו, כי למה לשון הרע זה חטא כ"כ? לפי עץ הדעת זה לא חטא כלל, אם ראית מי שעושה דבר לא טוב, למה לא להגיד לכולם, הלא זה אמת!, לכן בזה הרגע שאכלו ולא כיסה אחד להשני מיד נתגרשו מגן עדן, ולכן הבית המקדש זה התיקון הגדול, כי אהרן הכהן איך מתקן כל מי שבא שם, ע"י שהוא מכסה עליו, ולוקח על עצמו כל מה שעשה לא טוב.

ויש לנו מסכת לכל דבר, אבל לאהוב אחד את השני אין לזה מסכת, ואין מסכת על תשובה, למה? כי זה התורה של משיח צדקינו, התורה של אהרן הכהן, של ביהמ"ק השלישי, התורה של לכסות על השני, ועי"ז אהרן הכהן מרפא את הצרוע, שאומר "רובש"ע זה הכל אשמתי", כי האדם שדיבר לשון הרע, יכול להתרפאות רק ע"י שיודע בבירור שיש רק דרך אחד לחיות בזה העולם, וזה שאחד מכסה על השני. ויה"ר שנזכה עי"ז לביאת הגוא"צ בב"א.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה