חברים יקרים ואהובים, ברוכים הבאים!

לפרשת פקודי: אֵלֶּה פְקוּדֵי הַמִּשְׁכָּן מִשְׁכַּן הָעֵדֻת – כולם ביחד עונג שבת

לכבוד שב"ק פר' פקודי – שבת שקלים ומברכים חודש אדר שני תשע"א לפ"ק


רש"י ז"ל אומר משכן העדת - עדות לישראל שויתר להם הקדוש ב"ה על מעשה העגל שהרי השרה שכינתו ביניהם:

ואחד מהדברים שבא לכפרת העגל הי' המחצית השקל, והנה הלוחות השלימות הם כמו שקל שלם, אבל השברי לוחות המה כמו מחצית השקל, ואתם יודעים כי כל אדם יש לו לוחות שעדיין לא שבר, ועוד יש לו לוחות נשברות, ומה נקרא חבר טוב? מי שיכול להצטרף את שברי לוחות שלו עם שברי לוחות של חבירו, כי ע"פ רוב אנשים מפחדים להראות את הלוחות נשברות שלהם, אבל בחג הפורים אנחנו כל כך קרובים זה לזה שמוכנים אנו להצטרף את השברי לוחות שלנו עם חבירנו, ולכן נותנים שקלים לפני קריאת המגילה.

ויום אחד בקרוב, כל העולם כלו יהי' קרובים זה לזה, שנאמר אחד להשני כל הנפילות שלנו, כל השברי לוחות שלנו, ואז יהי' שלום בעולם.

ולכן אנחנו מונים אחר הלבנה, כי השמש יפה מאוד אבל שלימה היא, אבל אור אמיתי הוא של הלבנה ששלימה וגם שבור, וכן הגמרא מתחלת בדף ב' כי דף א' הוא דף השבור השברי לוחות, וכשמסיימים ללמוד מנשקים את דף א' הדף שאין שום מילים עלי', כי מה נקרא לימוד האמיתי, היא כל כך עמוק, עומק העמקות, שאני באמת לא יודע כלום, וכל העולם רוצים רק השלום של שלימות, ואינם רוצים השלום של שברי לוחות, שמשבר את לב כולם, אבל פעם בשנה אנו נותנים מחצית השקל, וזה היתה קיום המשכן, שכל אחד מגלה את שברון לבו, ואנו אומרים זה כל כך שובר את לבי שזכיתי באמת ליתן דבר מה לקיום בית המקדש, שזה כל כך עמוק, כל כך עמוק, ויה"ר שנזכה לבניית ביהמ"ק השלישי בב"א.

3 תגובות:

  1. נפלא מאד, ועמוק.

    השבמחק
  2. אשריכם ישראל. איזו מתיקות!!

    השבמחק
  3. נפלא האתר הזה. כדאי לפרסמו יותר.

    השבמחק