חברים יקרים ואהובים, ברוכים הבאים!

לפרשת שלח לך: "טוֹבָה הָאָרֶץ מְאֹד מְאֹד" - לראות בטוב ירושלים, בטוב בני ישראל

לכבוד שב"ק פר' שלח תשע"א לפ"ק

ידידי' חביבי' כולכם יודעים קדושתה של ארץ ישראל, כי בתורתינו הק' כתיב שהקדוש ב"ה אמר שארץ ישראל טוב כי בני ישראל מקושרים בה. ובזה אנחנו מקושרים במה שהשי"ת אמר שזה טוב, ואם זה לא נראה כארץ טובה איך יכולים להיות שם, כי זה הגילוי הכי גדולה לראות שזה כולו טוב, כמו שאמר הקב"ה לאברהם אבינו שיראה לו שזה ארץ כולו טוב.

וכיון שבגלל המרגלים בכו העם על לא דבר, ע"י בכיית אמנו לאה תיקנה זה הבכי' לדורות, כדכתיב ועיני לאה רכות, כי בכייתה היתה שלא נראה שום רע אחד על השני ולא על שום דבר שהשי"ת אומר שטוב הוא, ומשה רבינו כשאמר שמעו נא המורים אז נגזרה הגזירה שלא יוכל ליכנס לארץ ישראל וזה כיון שאם רואים דבר לא טוב על ישראל לא יכולים ליכנס לארץ ישראל כי רואים גם דבר לא טוב עליה, וזה הי' בגלל שהמרגלים דברו כך על הארץ הטובה, נכנס הדבר בעיני משה רבינו.

וכדי לראות את ארץ ישראל בעומק העמקות, צריכים גם לראות את כל העולם בעומק, ובני ישראל רוצים דבר כל כך טוב, דבר שטוב בשלימות ממש, כי רואים אנו תשוקה גדולה כהיום לזה, כי בני ישראל לא רוצים ענין של רע וטוב, רק רוצים להיות מקושרים לענין של כולו טוב ממש, בביאת הגוא"צ בב"א.

הורדות:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה